2010/03/12

Eraginkortasuna saritzen

Eficacia Sariak bere izenak ikustarazten duen moduan, publizitate kanpainak duten eraginkortasuna saritzen dute. Kasu honetan, kanpainetan erabilitako elementu guztiak bigarren maila batera pasatzen dira. Originaltasuna edo kreatibitatea bezalako faktoreak lagungarriak dira saria irabazteko baina kanpainaren arrakasta da nagusi. 2008. urtean Caja Madrid 'Sentido y Sensibilidad' izeneko kanpainari esker, garaile suertatu zen. 2009. urtean, ordea, Ikea Sari Nagusiarekin egin zen 'Bienvenido a la República Independiente de tu Casa' kanpaina ospetsuaren eraginkortasunagatik.

Kreatibitate jaialdiak agentziek antolatzen dituzte eta beraz, agentziak dira irabazten irtetzen direnak. Publikoaren arreta deitzen dute eta promozioa eta ospea lortzeko intentzioarekin daudela sortuak dirudi. Jaialdi hauek agentziek antolatzen duten bitartean, Eficacia Sariak iragarleek beraiek dute erantzukizuna. Iragarleek kasu honetan zenbat eta gehiago inbertitu orduan eta gehiago irabazi beharko luketela suposatzen da. Dena den eta hurrengo parrafoan azalduko dudan bezela, dirua ez du zertan garrantzitsuena izan.

Eficacia Sarien 2009ko irabazleen zerrenda eta 2009ako iragarleen inbertsio rankinga alderatuz gero ezin da ondorio nagusirik atera. Gehien inbertitu zuten enpresa gehienek ez dute Eficacia Saririk lortu. Hala ere, Linea Directa enpresaren kasua dugu, 2009an publizitatean inbertitutakoa, 2008an inbertitutakoa baino gehiago dena eta urrezko Eficacia Saria saria irabazi duena. Gehien inbertitu duten 20 enpresak, urte batetik bestera, publizitatean gastatutako dirua murriztu dute erabat Unilever España eta Linea Directa izan ezik. Egia esateko deigarria izan bada, baina ezin da esan enpresek egiten duten inbertsioa Eficacia Sariren bat ziurtatzen duenik.

Hala ere, inbertsio ekonomikoak ez du asko esaten. Eficacia Sariak ere aurrekontu txikia duten kanpainak saritzen dute: 'Mahou 5 Estrellas' Sari Nagusia lortu du azken edizioan esparru horretan. Argi dago dirua eukiteak mesede egiten diola enpresei baina eraginkortasuna ez dago nahitaez diruarekin lotuta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario